copy? boleh blah !

Sunday, July 1, 2012

Dekat mana kita?

Assalamualaikum.
mereka ada pisau, kami ada batu. mereka ramai, kami siket. pikir senang2 je kami nak lari cirit ketakutan?   kami tak lemah. Hari-hari di dunia skrang tak seaman yang disangka. kadang-kadang bile2 masa boleh jatuh tergelincir dan mati akibat kulit pisang yang manusia hanya sukakan isinya lalu buang kulitnya mereta-rata. Kejam. nak salahkan kulit pisang yang tak bernyawa? Manusia oo manusia... bangun2 oi. dah pagi. sedar ini bukan mimpi. kerosakan di bumi. bukan mimpi. bunuh berbunuhan, ini bukan video game. Kadang2 jadi pemenang kadang2 game over. LOL hidup yang sementara ni lagi elok makan roti canai drpd berfoya-foya membuat kerosakan yang kadang2 seorang nenek tua yang namanya bumi ni menyampah dan berdoa kt allah alangkah indahnya kalau manusia tidak pernah diletakkan di atas aku. fikir2 kan lah, lagipun roti canai 70sen je. jgn jadi kedekut.

So, dah july. masa berlari umpama kuda putih yang sempat menggoyangkan bulu ekor nya 3 kali dah smpai hari ni. kami menghabiskan detik2 kami dgan bermain bola bersamaa budak2 f1 yang sporting sekali. *muntah tahik hidung* mereka kalah macam tak serik2. hihi k,

tahi kucing menjilat lubang hidung sakit otak, bangun terpaksa dgan 1001 carutan membersihkannya. ade seekor kucing lepak rumah aku mintak makanan. dan bagi makanan tanda terima kasih berak bentuk love wa dpt dpan rumah. okey tuje cerita dia.
macam muka akim en?
Pembelajaran hari ni
Kira-kira sehari 50+ kanak-kanak mati dibunuh. 1500+ orang mati dengan sebijik peluru dikepala untuk 14 bulan ni. 24 jam, bersama internet 50 gambar dlm satu album tentang saudara kita dibunuh dgan kejam oleh saudara kita satu lgi yang sudah pon jdi iblis takde siapa kisah. Seolah di dalam stadium, mereka dibunuh di dalam padang, dan kita, kita jadi penonton yang duduk melihat mereka satu demi satu meninggalkan dunia. http://www.facebook.com/syria.care Bangun lah, kalau bukan kita siapa lagi. seorang ulama yang kaya di turki sanggup hidup miskin dan bagi semuaaa harta beliau kepada sesiapa yang dapat membunuh hafiz al-assad laknatullah.

Make love people, not shit war. TS ft BoB

No comments: