copy? boleh blah !

Sunday, January 30, 2011

malam ini .

note by umar.

Heyyo ^^. Apa khabar ? oohh , aku sehat ! but , hati aku x sihat.. die sket .so, skrang aku nk cite la ok. 

Hari ini iaitu 28.1.2011 . Hari yg plg menyakitkan hati . first, mse kt skola. aku ngan elman bergurau-gurau , tnpe disngke.. dalam tgah bergurau-gurau elman tlah MENAMPAR aku . wooooo ! terkejut gile . tpi , psl ni. aku x nk cite. buang mse jer. tpi , entri skrang ni. aku nk cerite sesuatu psl malam hari bgi 28.1.2011 ni . pde , malam ni.. kami sekeluarge bercadang makan ke luar. Dan kami pegi makan ke sebuah restoren yg bername Po'sen . Tmpt nyer , mmg best . korang try lahh .. bile2.. order punyer order. aku punyer la yg plg x best . air aku x sedap . makanan aku x cukup mengenyangkan . (HARGA MAHAL NK MAMPOS ! TPI.. aku just snyapkan diri .. dan layan jer semue tu tnpe merungut pape. Kemudian , selepas makan punyer makan . sudah masa nye aku sekeluarga pulang ke rumah . tetapi , kami telah melalui jalan yg seumpama pasar malam . but , org x pggl die psl malam. org pggl die UPTOWN. kt situ meriah cuz ader konsert free. tah pape tah. memekakkan telinge aku . kt situ jer aku da badmood. masa aku tengah jalan2. aku jumpe kasot idaman aku . then , aku cpt jumpe abg aku . dan bgitau semue nyer . abg aku bersemangat menyokong kasot yg hendak aku beli . but , ayah aku kata. "AZIZ , YANG NI LAWA .. TAPI , NK BUAT APE PAKAI SEKARANG . MASA RAYA X NK BELI PULAK. aku pun akur n kte " TGGU BIRTHDAY NNTI LAH ". ayah aku angguk. kemudian , jalan2 .. jumpe baju idaman aku gakk ! (yg tgah famous skrang nih ) . aku jumpe ayah aku dan mintak . tpi , ayah aku x layan aku . diam jer. kjp lgi .. aku jumpe abg aku pulak. abg aku ckp pun lawa gakk ! then tnyer la hrge . perggh, hrge die mmg mahal. but , aku yakin . masih bole dpt murah . aku pun mintak skali lgi .. kt ayah aku . ayah aku kte, " NK WAT APA BJU TUH ? MAHAL . LGIPUN DA RAMAI ORG DA PAKAI " . wahh , aku pun akur. wat kali kedue . aku cube sekali lgi yakin kn ayah aku yg masih boleh dpt murah . ayah aku kte " X DE PNYER . KALAU DA HARGE DIE TUH.. TUH LA DIE HARGE NYER " . aku pun terdiam . aku pikir , kalau mcm nih la aku .. terminta-minta cam org bodoh . wat per aku ikut ? lebih baek dok dalam kereta maen game enset. x lme lepas tuh ... aku chow , pegi kete. mse tuh aku okey lgi . kjp , lgi ... ayah aku call ... " AZIZ , KT SINI ADER JUAL BJU TUH MURAH SKETT. JDI , NK TGK X ? " aku ... "X TAU NK CKP PER , SELAIN .. X PAYAH LA .. AZIZ DA DALAM KETE DA PUN. JAUH NK PATAH BLEK " 

you all nk tau ape yg ayah aku ckp ? 

"BABAH , MMG NK BELI KAN UNTUK AZIZ BJU YG NI. TPI , AZIZ DA DALAM KETE. MCM MNE .. LAEN KALI LAHH. KITE UKUR SIZE BETUL2.. KITE BELI. BYE "

akuuu.. akuu.... aku off henfon tros. mcm nk nangis pun ader gakk. perasaan mara ada. perasaan sedih ada. perasaan ..... semue perasaan ader ! 

first , aku cume nk ckp .. aku bukan nk marah ayah aku ke pape ke . but , mse skrang nih .. cite ni la yg aku nk kongsi kn. first time aku rse perasaan yg mcm ni . aku bukan nk jdi ank derhake. bukan ! aku just nk kongsi . buat mase skrang .. mgkin aku x kn bercakap .. but , nnti .. aku akn pstikan .. aku akan dptkan bende yg aku nk uhh . InsyaAllah , BABAH , sorry .. wat entri mcm nih . sorry sngt2.. 

ok. assalamualaikum ..

No comments: