copy? boleh blah !

Wednesday, May 9, 2012

Diam

Assalamualaikum.
Penipuan, satu benda yang berat. Jika menipu, dipotong lidahnya dan dicantumkan semula dan ia berterusan. Sakitnya tiada siapa tahu. Akan datangnya seseorang yang membawa fitnah yang besar dengan penipuan
dimana pada waktu itu manusia dalam tidak ade satu pun petunjuk. Dan pada masa itu, dia mengaku die tuhan. Satu penipuan besar dan berat sehinggakan tidak pernah diceritakan didalam alQuran tapi ada dalam beberapa hadis. Dialah Al-Masih Ad-Dajjal.

jengjengjeng


Pada masa dahulu.
Terdapat seorang lelaki disyaki terlibat di dalam kes pembunuhan, Seorang polis menanya beliau satu soalan yang mudah. dan jawapannya pun cukup mudah Ya atau Tidak.

Adakah Engkau yang membunuh dia?

Lelaki itu menjawab 'Tidak' lalu dipukul polis konon nya die menipu. Sekali lagi ditanya jawapan nya tetap sama. Lelaki itu dipukul sehingga hampir pengsan. Kerana tidak tahan dibelasah beliau terpaksa menjawab 'Ya'. Malangnya dunia tidak cukup bertamadun lagi. begitu juga sekarang ni. Mereka hanya ingin jawapan yang mereka inginkan.


Kalau benarlah mereka menipu. hukumlah mereka. jangan engkau menarok diri engkau di dalam kawasan menfitnah sedangkan mereka tidak pernah menipu. Siasat lah dulu kalau taknak digelar bodohpunyababi
 Mereka rasa mereka betul? betul lah mereka.
Mereka ada kuasa. dan kami lemah.

Pelik, Tiba-tiba sakit hati pulak kat orang yang kutuk-kutuk2 bersih.
Kalau tak ada masalah kat malaysia ni, takde lah pemberontak
 bodoh.

3 comments:

Nada binti Badrul Hisham said...

Ahhh!! Bahasa yang kau pakai terlalu tinggi. Aku tak fahamlah!! Serious.

Umar Dinggo ! said...

sabar

Nada binti Badrul Hisham said...

Shhhhhhh!!!